Ankiety na Facebooku

Ankiety na Facebooku

Ankiety na Facebooku
5 (100%) 1

Ankieta to sposób na zbadanie konkretnego tematu przy pomocy grupy docelowej. Wykorzystuje się ją w celu uzyskania odpowiedzi, jednak niekiedy może też być sprytnym wywołaniem dyskusji, zaczepieniem użytkownika, dotarciem do niego z komunikatem aktywnym, w którym może uczestniczyć. Takie możliwości dają między innymi ankiety na Facebooku. Na czym polegają, do czego służą i jak je utworzyć?

Czy warto tworzyć ankiety?

Warto, ale niezbyt często, ponieważ na dłuższą metę, mogą nużyć i być ignorowane przez odbiorców. Jest to jedna z form aktywizacji użytkowników, a ponadto jest to dodatkowy format postów, który nie tylko wygląda nieco inaczej, ciekawiej ale również pozwala na zbadanie grupy docelowej. To również narzędzie pomocne w uzyskaniu aktywności, która może dodatkowo zwiększyć zasięg organiczny postów. Oczywiście, ankiety świetnie sprawdzają się w przypadku działalności usługowej jak gastronomia. Wyobraź sobie, że prowadzisz Pizzerię. Chcesz wprowadzić nowy rodzaj pizzy, jednak nie wiesz na co masz się zdecydować, tudzież chciałbyś dać możliwość podjęcia decyzji swoim klientom, którzy będą odbiorcami nowej oferty. W takim przypadku warto wykorzystać ankietę, która również będzie sposobem na wywołanie dyskusji na temat zaproponowanych rodzajów, lub pomoże uzyskać więcej sugestii, które warto wykorzystać we własnym biznesie. Innym przykładem może być proces przygotowywania webinaru. Ankieta pozwoli na uzyskanie odpowiedzi dotyczącej daty jego przeprowadzenia. Po pierwsze pozwoli nam na zaplanowanie dogodnego terminu, a ponadto sprawi, że dowiemy się jaka ilość osób jest zainteresowana wzięciem w nim udziału.

Jak utworzyć ankietę?

Możliwość stworzenia ankiety mają tylko strony firmowe. Opcja ta znajduje się w panelu do tworzenia postu. Po kliknięciu w “Napisz post” u dołu pojawią się opcje tworzenia, a jedną z nich będzie właśnie ankieta. Po wprowadzeniu koniecznej treści, pytań i odpowiedzi oraz opcjonalnie-zdjęć czy filmów można opublikować ten format i oczekiwać na reakcję odbiorców.