Czy firmie  potrzebna jest grupa na facebooku?

Czy firmie potrzebna jest grupa na facebooku?

Czy firmie potrzebna jest grupa na facebooku?
Oceń ten post

Grupy na facebooku to świetna możliwość do stworzenia koła zainteresowań osób skupionych na konkretnej tematyce, które mogą dzielić się między sobą interesującymi treściami, ciekawostkami i informacjami. Grupy świetnie sprawdzają się w przypadku firm, kierunków studiów czy klas w szkołach, ponieważ pozwalają na toczenie rozmów na temat interesujący tylko dla tej określonej grupy osób. W takim przypadku przekazywanie  sobie nawzajem informacji, jest szybkie i łatwe. Oczywiście grupy na facebooku mogą być z powodzeniem prowadzone również przez firmy, warto jednak zrobić to niezależnie od strony firmowej, ale administrować, wprowadzać regulamin, moderować konwersacje i treści oraz nawiązywać niekiedy do własnej działalności oraz swoich produktów.

Czy firma powinna posiadać swoją grupę na facebooku?

Nie jest to konieczność, ale w przypadku niektórych firm czy produktów może się to okazać bardzo pomocne. Stworzenie funkcjonującej i przydatnej grupy jest czasochłonne i może być trudne, jednak warto to dobrze przemyśleć, stworzyć plan działania oraz wdrażać go sukcesywnie zjednując dokładnie taką grupę docelową, jaką chcemy. Co można zyskać? Wartościowe informacje, które można wykorzystać marketingowo. Badanie grupy, sprawdzanie trendów, zdanie odbiorców na temat określonych produktów, podejścia do zakupów-wszystko to może się ujawnić podczas dyskusji, dlatego warto ją moderować po to, by tok rozmowy biegł dokładnie tak jak chcemy w celu wyciągnięcia jak największej ilości istotnych dla nas danych.

Potrzebujesz treści na Facebooka? Sprawdź Agencja Contentowa Writerspoint.net

Grupa na facebooku nie jest absolutnie konieczna, jednak pozwala na dotarcie z zasięgiem do większej ilości osób, szczególnie grupy docelowej. To o czym należy jednak pamiętać, to ograniczenie reklamowych i promujących produkty i firmę treści, które mogą sprawić, że odbiorcy odgadną zamiary twórcy grupy, przestaną być aktywni, a co więcej, opuszczą ją bezpowrotnie. Dobrym rozwiązaniem jest prowadzenie grupy pobocznej, zbliżonej tematyką do własnej działalności, którą potem w przyszłości uda się wykorzystać do zgrabnej promocji na przykład tematycznego portalu czy bloga.