Pinterest-czy warto komunikować swoją działalność na tej platformie?

Pinterest-czy warto komunikować swoją działalność na tej platformie?

Pinterest-czy warto komunikować swoją działalność na tej platformie?
Oceń ten post

Content wizualny, chyba każdy marketingowiec wie co to znaczy. Ale nie tylko. Każdy kto prowadzi działalność zarówno online jak i offline jeśli chce komunikować swoim odbiorcom przygotowaną przez siebie ofertę, powinien wykorzystywać zgrabnie stworzone treści wizualne, które przyciągną uwagę. Miejscem, które nadaje się  do tego idealnie jest Pinterest i choć wiele osób nie widzi jego potencjału promocyjnego i skupia sie na komunikatach udostępnianych na Instagramie czy Facebooku, to warto rozpocząć publikowanie również tam. Dlaczego?

Jedno z najmłodszych mediów społecznościowych

Choć Pinterest jest znacznie młodszy od Facebooka, to obecnie ma bardzo dużo użytkowników, a co więcej, prezentowane na nim treści, często pomimo użytecznych narzędzi, wspierają sprzedaż. Dlaczego? Pinterest to możliwość prostego tworzenia swoich map inspiracji. Przypinanie postów do konkretnych tablic pozwala na kreowanie folderów inspiracji wykorzystywanych w przyszłości. Powiedzmy, że ktoś poszukuje inspiracji w sprawie aranżacji mieszkania. Zapisuje konkretne posty na tablicach tematycznych następnie dowiadując się, gdzie może znaleźć poszczególne elementy wystroju wnętrz. Producenci mebli czy sprzętów niezbędnych w domu tworząc ciekawe wizualnie posty mogą sprawić, że ktoś zainteresuje się aranżacją, a co za tym idzie, przedstawionymi produktami, które najpewniej kupi. Odpowiednia strategia działania może, choć nie musi, przyczynić się do wzrostu sprzedaży, a jeżeli nie to chociażby do promocji wizerunku firmy i produktów w sieci. Ponadto, to dodatkowa możliwość na zostawienie linka do własnej strony. Takie przekierowania to dodatkowa zaleta i drobny wpływ na pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Pinterest to również świetnie miejsce dla blogerów, którzy mogą umieszczać tam swoje zdjęcia, stylizacje czy kompozycje. Taka biblioteka treści wizualnych będzie znacznie ciekawsza niż zdjęcia umieszczone na koncie na Instagramie. Niezaprzeczalnym faktem jest to, że warto spróbować prowadzić komunikację na Pintereście, ponieważ to dobrze rokujące i ciągle rozwijające się medium społecznościowe.