Systemy do zarządzania firmą, co wybrać

Systemy do zarządzania firmą, co wybrać

Systemy do zarządzania firmą, co wybrać
5 (100%) 1

Zarządzanie własną firmą daje co prawda dużo większe możliwości, zarówno finansowe jak i rozwoju, niż w przypadku zwykłej pracy na etacie, rodzi jednak cały szereg problemów, który musimy rozwiązać samodzielnie.

Nie chodzi tu tylko o zagmatwane przepisy polskiego prawa, z którymi chyba każdy przedsiębiorca boryka się na co dzień, ale raczej o konieczność podejmowania wielu decyzji mogących zaważyć na kondycji firmy. Każdy kto zajmuje się biznesem musi stale dożyć do rozwoju i optymalizacji swojego przedsiębiorstwa jest bezwzględnie konieczne jeśli nie chcemy dać się przeskoczyć konkurencji. Firma powinna działać jak przysłowiowy szwajcarski zegarek, a wszelkie zgrzyty powinniśmy natychmiast usuwać.

 

Przy zarządzaniu przedsiębiorstwem bardzo pomocne są systemy informatyczne, dzięki którym możemy odciążyć z części zadań naszych pracowników, przez co z pewnością zwiększy się wydajność całego przedsięwzięcia. Do zarządzania biznesem wykorzystuje się zatem systemy ERP i systemy CRM, które są często mylone przez laików. chociaż służą właściwie zupełnie innym celom.

 

System ERP (z angielskiego Enterprise Resource Planning) służy, jak sama nazwa wskazuje do zarządzania ogółem zasobów przedsiębiorstwa. Gromadzi się w nim całą masę danych, z których mogą korzystać pracownicy nawet odległych placówek, dzięki czemu zwiększa się ogólna wydajność procesów. Umożliwiają one współpracę poszczególnych działów np działu magazynowego z działem zakupów, które mogą wzajemnie korzystać z zebranych przez siebie informacji.

 

Systemy CRM (ang. Customer Relationship Menagement) to z kolei system wspierający ogólną obsługę klienta. Wykorzystywany jest do zarządzania procesami relacji z klientem na wszystkich szczeblach organizacji od marketingu po zarząd. Gromadzi on dane dotyczące klientów i ich obsługi pozwala na zautomatyzowanie procesu, czasem nawet do tego stopnia, że w tej relacji nie będzie już potrzebny żaden pracownik obsługujący sprzedaż w sposób bezpośredni (cały proces odbywa się w pełni automatycznie).